Urząd Miejski w Białej

Biuletyn Informacji Publicznej

SKARGI I WNIOSKI

Podstawa prawna:

  1. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego - Dział VIII Skargi i wnioski,

  2. rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,

  3. ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach,

  4. zarządzenie nr OR.120.15.2016 Burmistrza Białej z dnia 14 czerwca 2016 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miejskiemu w Białej – Rozdział 12 Organizacja przyjmowania, rejestrowania i koordynowania rozpatrywania skarg
    i wniosków oraz petycji.

 

SKARGI I WNIOSKI

Przedmiotem skargi może być w szczególności:

  • zaniedbanie lub nienależyte wykonywania zadań przez właściwe organy lub przez ich pracowników,

  • naruszenie praworządności lub interesów skarżących,

  • przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:

  • ulepszenia organizacji,

  • wzmocnienie praworządności,

  • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,

  • ochrony własności,

  • lepszego zaspokajania potrzeb ludności

 

Wnoszenie skarg i wniosków

Skargi i wnioski mogą być wnoszone: pisemnie , faxem, pocztą elektroniczną, ustnie do protokołu.

Do przyjmowania skarg i wniosków do protokołu zobowiązani są wszyscy pracownicy Urzędu Miejskiego w Białej w godzinach urzędowania.

Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia

 

Organy rozpatrujące skargi i wnioski:

Skargi i wnioski składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.

W Gminie organami tymi są : Burmistrz Białej lub Rada Miejska w Białej.

W Urzędzie Miejskim w Białej komórką koordynującą przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg i wniosków pozostających we właściwości Burmistrza Białej i Rady Miejskiej w Białej jest Referat Organizacyjny . W referacie tym mieszczącym się II piętrze można uzyskać informacje o stanie przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków.

Kontakt: tel. 77 438855, adres e-mail:

Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków:

  • Burmistrz Białej – w poniedziałek w godzinach od 13-tej do 17-tej

  • Przewodniczący Rady Miejskiej – po wcześniejszym ustaleniu terminu

  • Z-ca Burmistrza, Sekretarz Gminy i Kierownicy Referatów – codziennie w godzinach pracy Urzędu

 

Załatwianie skarg i wniosków:

  • Skargi i wnioski załatwiane są niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

  • W przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w terminie jednego miesiąca, skarżący/wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynie niedotrzymania terminu oaz o nowym terminie jej rozpatrzenia.

  • Jeżeli organ nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej skargi lub wniosku, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, przekazuje skargę lub wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego albo wskazuje właściwy organ.

Tryb odwoławczy:

  • Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ja ponowić.
    W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, organ właściwy do jej rozpatrzenia, może w odpowiedzi na skargę podtrzymać swoje poprzednie stanowisko

  • Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi


PDF  Analiza dotycząca skarg i wniosków załatwianych przez Urząd Miejski w Białej w roku 2016.pdf

PDF  Analiza dotycząca skarg i wniosków załatwianych przez Urząd Miejski w Białej w roku 2015.pdf

Metryczka
  • wytworzono:
    15-09-2016
    przez: Grażyna Biały
  • opublikowano:
    15-09-2016 13:33
    przez: Sebastian Siorak
  • zmodyfikowano:
    14-06-2017 10:49
    przez: Sebastian Siorak
  • podmiot udostępniający:
    Urząd Miejski w Białej
    odwiedzin: 1115
Dane jednostki:

Urząd Miejski w Białej
48-210 Biała
ul. Rynek 10
NIP: 755-19-12-048 REGON: 531413343
Numer konta: 29 8903 0002 2001 0000 2020 0002

Dane kontaktowe:

tel.: 77 438 85 31
fax: 77 438 76 79
e-mail: sekretariat@biala.gmina.pl
strona www: www.biala.gmina.pl

Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności
×