Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Białej na lata 2024-2025
Na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 2 i ust. 3 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r., poz. 2240 z późn. zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Białej (dalej: Urząd) na okres od stycznia 2024r. do grudnia 2025r.
- Zakres działalności: likwidacja barier architektonicznych w Urzędzie
Termin realizacji: do końca II kwartału 2025r.
Sposób realizacji:
- przełożenie kostki brukowej przed wejściem głównym do budynku Urzędu Miejskiego w Białej i zniwelowanie progu w drzwiach wejściowych głównych do Urzędu (od strony Rynku).
Podmiot realizujący: Burmistrz Białej
- Zakres działalności: zapewnienie szkoleń z zakresu zapewniania dostępności.
Termin realizacji: przez cały okres.
Sposób realizacji:
- uczestnictwo w szkoleniach wyznaczonych w Urzędzie koordynatorów i osób z nimi współpracujących,
Podmiot realizujący: Burmistrz Białej / koordynator ds. dostępności
- Zakres działalności: zapewnienie dostępności alternatywnej.
Sposób realizacji:
- wsparcie techniczne osób ze szczególnymi potrzebami przez pracowników Urzędu poprzez zapewnienie w razie takich możliwości bezpośredniej obsługi klienta w innym dostępnym pomieszczeniu na parterze,
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami przez pracowników Urzędu poprzez wykorzystanie technologii tj. zapewnienie kontaktu za pomocą środków komunikacji elektronicznej (internet, telefon, e - mail, epuap).
- zapewnienie obsługi w polskim języku migowym (po 3-dniowym uprzedzeniem pracowników Urzędu),
- doraźne przenoszenie pętli indukcyjnej (przenośnej) do obsługi klientów korzystających z aparatów słuchowych.
Termin realizacji: przez cały okres.
Podmiot realizujący: Koordynator ds. dostępności / pracownicy Urzędu.
- Zakres działalności: uwzględnianie zasad projektowania uniwersalnego w planowanych i prowadzonych inwestycjach.
Termin realizacji: przez cały okres.
Sposób realizacji:
Określanie w treściach umów warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Podmiot realizujący: Koordynator ds. dostępności / pracownicy Urzędu
- Zakres działalności: monitorowanie działalności Urzędu pod kątem podnoszenia poziomu dostępności usług świadczonych w Urzędzie dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Termin realizacji: przez cały okres.
Sposób realizacji:
Spotkania z kierownictwem Urzędu i innych jednostek organizacyjnych oraz z przedstawicielami organizacji zajmujących się udzielaniem wsparcia dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Podmiot realizujący: Koordynator ds. dostępności.
Alternatywny sposób dostępu / kontaktu:
-
kontakt telefoniczny:
-
sekretariat: 774388531,
-
koordynator: 774388555 lub 774388552 lub 774388544.
-
kontakt e-mailowy: sekretariat@biala.gmina.pl
-
kontakt korespondencyjny: Urząd Miejski, ul. Rynek 10, 48-210 Biała.
Data sporządzenia: 30 czerwca 2024r.
Dokument opracował: Koordynator ds. dostępności – Dorota Solińska
Zatwierdził: Burmistrz Białej Edward Plicko