Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Białej na lata 2024-2025

Na podstawie art. 14 ust. 2 pkt 2 i ust. 3 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r., poz. 2240 z późn. zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Białej (dalej: Urząd) na okres od stycznia 2024r. do grudnia 2025r.

  1. Zakres działalności: likwidacja barier architektonicznych w Urzędzie

Termin realizacji: do końca II kwartału 2025r.

Sposób realizacji:

  • przełożenie kostki brukowej przed wejściem głównym do budynku Urzędu Miejskiego w Białej i zniwelowanie progu w drzwiach wejściowych głównych do Urzędu (od strony Rynku).

Podmiot realizujący: Burmistrz Białej

  1. Zakres działalności: zapewnienie szkoleń z zakresu zapewniania dostępności.

Termin realizacji: przez cały okres.

Sposób realizacji:

  • uczestnictwo w szkoleniach wyznaczonych w Urzędzie koordynatorów i osób z nimi współpracujących,

Podmiot realizujący: Burmistrz Białej / koordynator ds. dostępności

  1. Zakres działalności: zapewnienie dostępności alternatywnej.

Sposób realizacji:

  • wsparcie techniczne osób ze szczególnymi potrzebami przez pracowników Urzędu poprzez zapewnienie w razie takich możliwości bezpośredniej obsługi klienta w innym dostępnym pomieszczeniu na parterze,
  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami przez pracowników Urzędu poprzez wykorzystanie technologii tj. zapewnienie kontaktu za pomocą środków komunikacji elektronicznej (internet, telefon, e - mail, epuap).
  • zapewnienie obsługi w polskim języku migowym (po 3-dniowym uprzedzeniem pracowników Urzędu),
  • doraźne przenoszenie pętli indukcyjnej (przenośnej) do obsługi klientów korzystających z aparatów słuchowych.

Termin realizacji: przez cały okres.

Podmiot realizujący: Koordynator ds. dostępności / pracownicy Urzędu.

  1. Zakres działalności: uwzględnianie zasad projektowania uniwersalnego w planowanych i prowadzonych inwestycjach.

Termin realizacji: przez cały okres.

Sposób realizacji:

Określanie w treściach umów warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Podmiot realizujący: Koordynator ds. dostępności / pracownicy Urzędu

  1. Zakres działalności: monitorowanie działalności Urzędu pod kątem podnoszenia poziomu dostępności usług świadczonych w Urzędzie dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Termin realizacji: przez cały okres.

Sposób realizacji:

Spotkania z kierownictwem Urzędu i innych jednostek organizacyjnych oraz z przedstawicielami organizacji zajmujących się udzielaniem wsparcia dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Podmiot realizujący: Koordynator ds. dostępności.


Alternatywny sposób dostępu / kontaktu:

  1. kontakt telefoniczny:

  2. sekretariat: 774388531,

  3. koordynator: 774388555 lub 774388552 lub 774388544.

  4. kontakt e-mailowy: sekretariat@biala.gmina.pl

  5. kontakt korespondencyjny: Urząd Miejski, ul. Rynek 10, 48-210 Biała.

 

Data sporządzenia: 30 czerwca 2024r.

Dokument opracował: Koordynator ds. dostępności – Dorota Solińska

Zatwierdził: Burmistrz Białej Edward Plicko