Podinspektor ds. Księgowości Gospodarki Odpadami Komunalnymi
OGŁOSZENIE
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
BURMISTRZ BIAŁEJ
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO PRACY
W URZĘDZIE MIEJSKIM W BIAŁEJ
ul. Rynek 10
PODINSPEKTOR DS. KSIĘGOWOŚCI GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI
W REFERACIE FINANSOWYM
( stanowisko pracy)
Wymiar czasu pracy: pełny etat
1. WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
-
Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie średnie lub wyższe ( studia I lub II stopnia) . W przypadku wykształcenia średniego wymagany 3 letni staż pracy.
-
Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
-
Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. -
Nieposzlakowana opinia.
-
Znajomość przepisów prawa związanego z problematyką na w/w stanowisku
w szczególności:a) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. 2023 r. poz. 120 ze zm.),
b) rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 2020 r., poz. 342),
c) rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 9 stycznia 2018 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. 2024 r., poz. 454),
d) rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 marca 2010 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych (Dz. U.2023r. poz. 652),
f) rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. 2022 r., poz. 513 ze zm.),
g) ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. 2024, poz. 356),
h) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2024 r. poz. 572),
i) ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U.2023 poz. 2505 ze zm.),
2. WYMAGANIA DODATKOWE:
-
Znajomość przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2024 r. poz.609 ).
-
ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 24 r. poz. 399).
-
Mile widziane doświadczenie w pracy w administracji samorządowej.
-
Odpowiedzialność, kreatywność, terminowość, , umiejętność stosowania przepisów prawnych.
3. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
-
Prowadzenie księgowości syntetycznej i analityczne do konta dochodów budżetowych (z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami), zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości.
-
Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej do konta wydatków budżetowych i kosztów zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości (w zakresie wydatków związanych z gospodarką odpadami w gminie Biała oraz pozostałych wydatków z działu 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska).
-
Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej do konta wydatków budżetowych i kosztów zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości – projekty współfinansowane ze środków zewnętrznych.
-
Dekretowanie dokumentów zwracając uwagę na stronę formalną i merytoryczną oraz kompletność dokumentów.
-
Księgowanie na poszczególnych kontach zgodnie z prawdą materialną na podstawie zakładowego planu kont.
-
Wprowadzenie w/w zapisów księgowych na podstawie prawidłowo sporządzonych dokumentów nie dopuszczając do powstania zaległości w księgowaniu oraz zakończenie każdego miesiąca do dnia 10-tego następnego miesiąca.
-
Uzgodnienia kont wg klasyfikacji budżetowej na koniec każdego miesiąca.
-
Sporządzenie sprawozdań budżetowych, sprawozdań z operacji finansowych z dochodów i wydatków prowadzonych na stanowisku oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Zestawianie sald wszystkich kont syntetycznych oraz obrotów tych kont analitycznych, których obroty podlegają wykonaniu w sprawozdaniach finansowych po zakończeniu miesiąca w celu zgodności syntetyki z analityką.
-
Prowadzenie ewidencji wpłat według złożonych deklaracji.
-
Księgowanie naliczeń opłat za gospodarowanie odpadami oraz naliczanie odsetek.
-
Rozliczanie i kontrola rachunkowa inkasentów.
-
Prowadzenie postępowań egzekucyjnych na zaległe należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zgodnie z ustawą z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz przepisów wykonawczych do ustawy.
-
Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg w opłatach za gospodarowanie odpadami, tj. rozkładanie na raty zadłużeń bądź bieżących należności, umorzenie zadłużeń bądź bieżących należności, zgodnie z ustawą Ordynacja podatkowa, przygotowywanie projektów decyzji.
4. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY:
-
Miejsce pracy znajduje się na parterze budynku Urzędu.
-
Praca wymaga współpracy z innymi komórkami Urzędu.
-
Częsty kontakt z klientami Urzędu.
-
Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.
5. INFORMACJA O WSKAŹNIKU ZATRUDNIENIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH:
W Urzędzie Miejskim w Białej w miesiącu sierpniu 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%
6. WYMAGANE DOKUMENTY:
- List motywacyjny,
- CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
-
Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
-
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
-
Kserokopie świadectw pracy jeśli kandydat posiada staż zawodowy,
-
Kserokopie innych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach, potwierdzające spełnienie wymagań niezbędnych i dodatkowych,
-
Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
Oświadczenie kandydata stwierdzające iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,
-
Oświadczenie kandydata stwierdzające, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
Oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii.
7. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
- Wymagane dokumenty w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „ Nabór na stanowisko podinspektora ds. księgowości gospodarki odpadami komunalnymi w Referacie Finansowym” należy składać w Referacie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Białej – Sekretariat (pokój nr13 – I piętro) lub przesłać na adres:
Urząd Miejski w Białej
ul. Rynek 10
48-210 Biała
w terminie do dnia 20 września 2024 r. do godz. 14:00
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu, a nie data wysłania do Urzędu.
8. INNE INFORMACJE:
- Nabór zostanie przeprowadzony przez Komisję Rekrutacyjną powołaną zarządzeniem Burmistrza Białej
- Etapy naboru to:
- sprawdzenie ofert pod względem formalnym ( bez udziału kandydatów),
- rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.
- Osoby zakwalifikowane do drugiego etapu naboru zostaną powiadomione indywidualnie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: www.bip.biala.gmina.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. Urzędu.
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z NABOREM PRACOWNIKA
-
Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Burmistrz Białej , z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Białej ul. Rynek 10,48-210 Biała, tel. 774388531, faks: 774387679, e-mail: ,
-
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: Krzysztof Kranc, tel.: 509 947 925, e-mail: poczta@krzysztofkranc.com
-
Pani / Pana dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia naboru (rekrutacji) na wolne stanowisko urzędnicze, kierownicze urzędnicze
Podstawa prawna przetwarzania Pani / Pana danych osobowych:
-
zgoda na przetwarzanie danych osobowych osoby, której dane dotyczą,
-
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy o pracę, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
-
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, zgodnie z przepisami prawa:
-
ustawą z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
-
ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
-
oraz innymi, właściwymi ze względu na ww. cel przetwarzania, przepisami prawa
i / lub regulacjami wewnętrznymi administratora,
-
Odbiorcy danych osobowych / kategorie odbiorców danych: odbiorca publiczny
(w zakresie publikacji wyników rekrutacji) oraz inne uprawnione na podstawie właściwych przepisów prawa osoby fizyczne, prawne, organy publiczne, jednostki lub inne podmioty.
Ponadto, dla zapewnienia rzetelności i przejrzystości przetwarzania informuję, że:
- Pani / Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji w/w celu przetwarzania i w okresie późniejszym, stosownie do obowiązującego w Urzędzie Miejskim w Białej Regulaminem naboru oraz zgodnie z instrukcją kancelaryjną , jednolitym rzeczowym wykazem akt oraz instrukcją w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- Ma Pani / Pan prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych, w zakresie i na warunkach określonych w przepisach
- o ochronie danych osobowych.
- Ma Pani / Pan prawo, w dowolnym momencie, do cofnięcia zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie Pani / Pana danych osobowych:
- jest wymogiem ustawowym, w odniesieniu do danych, których przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze,
- jest wymogiem umownym i / lub warunkiem zawarcia umowy, w odniesieniu do danych, których przetwarzanie jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
- Podanie danych osobowych będących wymogiem ustawowym, umownym i / lub warunkiem zawarcia umowy jest obowiązkowe, natomiast podanie danych przetwarzanych na podstawie zgody, jest dobrowolne.
- Konsekwencją niepodania danych osobowych, których podanie jest obowiązkowe, jest brak możliwości realizacji ww. celu przetwarzania.
- Niepodanie danych osobowych, których podanie nie jest obowiązkowe, może co najwyżej powodować wydłużenie czasu realizacji ww. celu przetwarzania.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany
- Pani / Pana dane osobowe nie są profilowane.