Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Informacja o pracy Burmistrza za okres od 27 czerwca do 30 lipca 2024 roku

W minionym okresie zakres zrealizowanych spraw dotyczył:

SPRAWY Z ZAKRESU REFERATU GOSPODARKI KOMUNALNEJ I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

  • Prowadzone są prace budowalne przy budowie turystycznego szlaku rowerowego w Radostyni.
  • Wykonano remont nawierzchni z kostki betonowej na ul. Arki Bożka w Białej.
  • Wykonano sieć centralnego ogrzewania w budynku komunalnym Kościuszki 16 w Białej.
  • Rozpoczęto procedurę zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla miasta Biała, zbierane są wnioski mieszkańców.
  • Prowadzone jest postepowania przetargowe na zakup żywności do Zespołów Szkolno-Przedszkolnych w Białej i Łączniku.
  • Rozpoczęto postępowania przetargowe na:
    • dowóz dzieci do szkół na terenie gminy Biała,
    • budowę drugiego etapu kanalizacji sanitarnej w Łączniku,
    • odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie gminy,
    • dostawa sprzętu i oprogramowania informatycznego na potrzeby Urzędu Miejskiego w Białej,
  • Prowadzony jest nabór wniosków na udzielenie dotacji z budżetu gminy na wymianę źródeł ciepła,
  • Złożono wniosek o dofinansowanie remontu drogi gminnej w Chrzelicach w ramach naboru uzupełniającego Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
  • Przeprowadzono zapytania ofertowe, zawarto umowy na usługi i dostawy na potrzeby organizacji dożynek wojewódzkich min. obsługa medialna. Opracowano zamienną organizację ruchu.
  • Wydano decyzje i zaświadczenia z zakresu planowania przestrzennego i ochrony środowiska,
  • Realizowane są zadania w ramach funduszu sołeckiego i Marszałkowskiej Inicjatywy Marszałkowskiej.
  • Przygotowany został nabór otwarty na członków Gminnego Komitetu Rewitalizacji.

INFORMACJA Z ZAKRESU REFERATU POZYSKIWANIA FUNDUSZY ZEWNĘTRZNYCH I PROMOCJI

  • Projekt pn. „Śląsk bez granic IV – śladami białej damy” w partnerstwie transgranicznym z Mestem Albrechtice uzyskał dofinansowanie w ramach Programu Interreg V-A. Projekt dotyczy w części polskiej remontu elewacji i dachu wieży prudnickiej oraz wyposażenia 3 zabytkowych wież widokowych w Białej.
  • Projekt „Turystyka aktywna – podróże i sport” w partnerstwie transgranicznym z Mestem Albrechtice uzyskał dofinansowanie w ramach Funduszu Małych Projektów Euroregionu Pradziad. Projekt po polskiej stronie dotyczy zagospodarowania części parku miejskiego w Białej oraz wyznaczenia tras spacerowych w mieście.
  • Zakończono realizację projektu pn. „Budowa wiejskiego parku rekreacji w Radostyni”. W dniu 22.07.2024r. uzyskano pozwolenie na użytkowanie obiektu. W dniu 27.07.2024r. odbyło się uroczyste otwarcie terenu.
  • W ramach projektu „Zwiększenie cyberbezpieczeństwa w instytucjach samorządowych przygotowano materiały do postępowania o udzielenie zamówienia na dostawę sprzętu i oprogramowania informatycznego.
  • Powołano Zespół Organizacyjny obchodów jubileuszu 800lecia Białej, a także kapitułę i zasady przyznania wyróżnienia medalem okolicznościowym z okazji obchodów 800lecia Białej.

SRAWY Z ZAKRESU REFERATU FINANSOWEGO I PODATKÓW:

Informacja o wprowadzonych zmianach do budżetu w okresie między sesjami

W okresie od 26 czerwca 2024 r. do 30 lipca 2024 r. w zakresie budżetu gminy Biała:

  1. wydano 3 zarządzenia w sprawie zmian budżetu Gminy Biała na 2024 r., w których zwiększono dochody i wydatki o kwotę 22.624,00 zł na:
    • środki z Funduszu Pomocy dla obywateli Ukrainy – 22.491,00 zł,
    • Karta Dużej Rodziny – 133,00 zł,
  2. wydano 34zarządzenia w sprawie zmian planu finansowego budżetu Gminy Biała na 2024r,
  3. wydano 2 zarządzenia w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej w zakresie wprowadzonych zmian w budżecie.

Informacja dotycząca przyjętych wniosków w zakresie spraw podatkowych

Wydano:

  • 25 decyzji w sprawie wysokości zobowiązania podatkowego,
  • 6 zaświadczeń w sprawach podatkowych,
  • 2 decyzje w sprawie udzielenia zwolnienia i ulgi w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów,
  • 1 decyzję w sprawie odroczenia terminu płatności zobowiązania podatkowego,
  • 6 decyzji w sprawie umorzenia płatności zobowiązania podatkowego na łączną kwotę 2.184,35 zł.

Wszczęto 1 postępowanie podatkowe.

Informacja dotycząca przyjętych wniosków w sprawie umorzeń, odroczeń niepodatkowych należności budżetowych

ROZŁOŻENIA NA RATY

Wpłynął jeden wniosek w sprawie rozłożenia należności na raty. Rozpatrzono go pozytywnie.

UMORZENIA CZYNSZU

Wpłynęły 2 wnioski o umorzenie czynszu (netto) wraz z odsetkami oraz 1 wniosek o umorzenie odsetek. Dwa pierwsze wnioski rozpatrzono pozytywnie, dokonując umorzenia na kwotę 273,30 zł. Trzeci wniosek pozostaje w trakcie weryfikacji.

ODPRACOWANIE

W miesiącu lipcu nie odpracowano żadnej należności.

W okresie między sesjami przyjęto 2 wnioski o wydanie Karty Dużej Rodziny oraz 1 wniosek o wydanie Opolskiej Karty Rodziny i Seniora.

SPRAWY Z ZAKRESU REFERATU SPRAW OBYWATELSKICH I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO ORAZ URZĘDU STANU CYWILNEGO:

Referat Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego:

  • zrealizowano 92 wnioski o wydanie dowodu osobistego,
  • na pobyt stały w gminie zameldowało się 16 osób, a wymeldowało się 18 osób,
  • zweryfikowano 2 poświadczenia świadków potwierdzających udział w akcjach ratowniczych strażaków, ubiegających się o dodatek do emerytury,

Urząd Stanu Cywilnego:

  • przeniesiono do Systemu Rejestrów Państwowych 56 aktów stanu cywilnego zamieszczonych w księgach papierowych,
  • wydano łącznie 126 odpisów aktów stanu cywilnego,
  • wydano 2 decyzje o zmianie nazwiska,
  • przyjęto 4 zapewnienia do ślubów i wydano 3 zaświadczeń do ślubów konkordatowych,
  • przyjęto jedno oświadczenie o uznaniu ojcostwa,
  • zarejestrowano 5 aktów małżeństwa (w tym udzielono jednego ślubu cywilnego), zarejestrowano 9 aktów zgonu (zmarło w tym czasie w gminie 10 osób).

SPRAWY Z ZAKRESU OŚWIATY I SPRAW SPOŁECZNYCH

  • przyznano i wypłacono 34 uczniom szkół podstawowych stypendia motywacyjne za osiągnięcia sportowe, edukacyjne i w zakresie kultury;
  • przekazano dotacje dla niepublicznej szkoły podstawowej w Grabinie oraz dla niepublicznego żłobka w Białej;
  • naliczono koszty pobytu dzieci będących mieszkańcami innej gminy, a uczęszczających do przedszkola w Gminie Biała – celem wystawienia not obciążeniowych za pobyt w placówkach;
  • przekazano kwartalne sprawozdanie w Systemie Informacji Oświatowej z wysokości wynagrodzeń osób odpowiedzialnych za zarządzanie i administrowanie się oświatą w Gminie.

UCZESTNICZYŁEM W NASTĘPUJĄCYCH SPOTKANIACH:

  • 28.06.2024 Uroczyste otwarcie nowej części szpitala w Białej;
  • 29.06.2024 Ćwiczenia strażaków z obsługi pilarek spalinowych;
  • 01.07.2024 Spotkanie w sprawie transportu szkolnego;
  • 02.07.2024 Spotkanie z p. Dyrektor Anną Stankala w szkole w Pogórzu;
  • 03.07.2024 Spotkanie ze Starostą Radosławem Roszkowskim oraz ostatnie zebranie sołeckie z całego cyklu 31 wyborczych zebrań sołeckich w Gostomi;
  • 04.07.2024 Spotkanie z partnerami w sprawie projektu 4.2 Mobilność Mieszkańców;
  • 05.07.2024 Udział w uroczystości Dni Mesta Albrechcice;
  • 06-07.07.2024 Udział w obchodach Dni Białej;
  • 08.07.2024 Spotkanie ze strażakami w sprawie organizacji ruchu podczas dożynek;
  • 09.07.2024 Spotkanie z p. Wojewodą Moniką Jurek;
  • 10.07.2024 Spotkanie dożynkowe;
  • 11.07.2024 Spotkanie z dyrektorem KOWR-u Ryszardem Griinerem;
  • 12.07.2024 Udział w uroczystości Święta Policji w Lubrzy
  • 15.07.2024 Spotkanie w sprawie jubileuszu 800-lecia Białej;
  • 16.07.2024 Spotkanie z proboszczem Białej;
  • 17.07.2024 Spotkanie z Kazimierzem Łowikiem współwłaścicielem firmy Bio-Com;
  • 18.07.2024 Spotkanie z Burmistrzem Głogówka Piotrem Bujakiem;
  • 22.07.2024 Spotkanie z prowadzącym żłobek w Białej Grzegorzem Krzyśków;
  • 24.07.2024 Spotkanie dożynkowe;
  • 27.07.2024 Uroczyste otwarcie Centrum Rekreacyjnego w Radostyni

 

Burmistrza Białej

Edward Plicko

Biała, dnia 30 lipca 2024 r.