Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Karta usług numer 06/SO - Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej.


Miejsce załatwienia sprawy:

Referat Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego, pokój numer 14 – pierwsze piętro, telefon: 774388553.


Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o zameldowanie na: pobyt stały lub pobyt czasowy z umotywowanym wyjaśnieniem, dlaczego wnioskodawca nie mógł zameldować się w drodze czynności materialno-technicznej.

  2. Załączniki:

  • wypełniony formularz "Zgłoszenie pobytu stałego" lub "Zgłoszenie pobytu czasowego" (odrębny dla każdej osoby, również dla dziecka).
  • dokument dotyczący stanu prawnego lokalu mieszkalnego.

Podanie może być sporządzone samodzielnie lub przy wykorzystaniu wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) Urzędu Miejskiego w Białej oraz w Referacie Spraw Obywatelskich i zarządzania Kryzysowego – I piętro, pokój nr 14.

      3. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:

  • Pisemne pełnomocnictwo do zameldowania.
  • Dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
  • Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.

Opłaty:

Czynności meldunkowe nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej - opłatę skarbową wnosi się w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy: BS Biała 29890300022001000020200002 Gmina Biała, ul. Rynek 10 (należy podać: imię, nazwisko lub nazwę instytucji, adres oraz za co opłata).


Termin załatwienia sprawy:

W ciągu 2-ch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 k.p.a. 


Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Wojewody Opolskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Białej 


Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1397 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 1000 z późn. zm.).

Informacje dodatkowe:

Postępowanie prowadzone jest w przypadku braku potwierdzenia pobytu w lokalu przez właściciela lub najemcę lokalu, braku dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu.

Natomiast postępowanie dowodowe winno wykazać, że osoba która ubiega się o zameldowanie zamieszkuje w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie. 


Pliki do pobrania:

PDFWniosek o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej.pdf (184,53KB)

PDFPełnomocnictwo.pdf (483,79KB)

PDFIOPDO Ewidencja ludności.pdf (154,66KB)

PDFZgłoszenie pobytu czasowego.pdf (398,94KB)

PDFZgłoszenie pobytu stałego.pdf (414,43KB)