Karta usług numer 15/FN - Umorzenie zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę i prolongaty z tytułu podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od środków transportowych
Umorzenie zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę i prolongaty z tytułu podatków: od nieruchomości, rolnego, leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od środków transportowych.
Miejsce załatwienia sprawy:
- podatek od nieruchomości, rolny, leśny, łączne zobowiązanie pieniężne:
Referat Finansowy, pokój numer 15, drugie piętro, telefon: 774388538, - podatek od środków transportowych:
Referat Finansowy, pokój numer 16, drugie piętro, telefon: 774388533.
Wymagane dokumenty:
Podanie o umorzenie : zaległości podatkowej, odsetek za zwłokę, prolongaty zawierające szczegółowy opis sytuacji finansowej, rodzinnej i materialnej lub losowej. Podanie może być sporządzone samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza dostępnego na stronie internetowej Urzędu albo w Referacie Finansowym (II piętro, pokój nr 15, 16).
Do podania dołączamy:
- Aktualne (ważne 1 miesiąc) zaświadczenie o zarobkach podatnika, członków rodziny wspólnie prowadzących gospodarstwo domowe lub zaświadczenie o bezrobociu, odcinki z otrzymywanej emerytury czy renty (kserokopie bądź oryginały)
- Inne dokumenty potwierdzające sytuację finansową lub losową opisaną w podaniu.
Przedsiębiorcy do podania dołączają:
- oświadczenie o korzystaniu z pomocy publicznej za okres 3 kolejnych lat liczonych od daty złożenia podania.
- kserokopia zaświadczeń „de minimis” o otrzymanej pomocy publicznej z 3 ostatnich lat podatkowych.
Opłaty:
Nie podlega opłacie
Termin załatwienia sprawy:
Tryb ustawowy przewiduje termin wydania decyzji bez zbędnej zwłoki, nie później niż do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych może zostać przedłużony do 2 miesięcy, o czym wnioskodawca zostanie pisemnie zawiadomiony. Decyzję można odebrać osobiście (w pokoju nr 15, 16 II piętro) lub zostanie przesłana do wnioskodawcy listem poleconym.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Burmistrza Białej w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie należy składać w Referacie Finansowym (II piętro, pokój nr 15 lub 16 ) lub w sekretariacie (I piętro, pokój nr 13).
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 201 z późn. zm. ),
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w spawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz. U. z 2016 r. poz. 1808 z późn. zm.).
Informacje dodatkowe:
W sprawach budzących wątpliwości podanego uzasadnienia, lub w przypadku braku dostatecznego uzasadnienia i załączników, pracownik prowadzący postępowanie dowodowe, udaje się do wnioskodawcy w celu spisania protokołu na miejscu.