- Menu BIP
- Skargi i wnioski
Skargi i wnioski
Skargi i wnioski:
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
- zaniedbanie lub nienależyte wykonywania zadań przez właściwe organy lub przez ich pracowników,
- naruszenie praworządności lub interesów skarżących,
- przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy:
- ulepszenia organizacji,
- wzmocnienie praworządności,
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
- ochrony własności,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Wnoszenie skarg i wniosków:
Skargi i wnioski mogą być wnoszone: pisemnie, faxem, pocztą elektroniczną, ustnie do protokołu.
Do przyjmowania skarg i wniosków do protokołu zobowiązani są wszyscy pracownicy Urzędu Miejskiego w Białej w godzinach urzędowania.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
Organy rozpatrujące skargi i wnioski:
Skargi i wnioski składa się do organów właściwych do ich rozpatrzenia.
W Gminie organami tymi są: Burmistrz Białej lub Rada Miejska w Białej.
W Urzędzie Miejskim w Białej komórką koordynującą przyjmowaniem i rozpatrywaniem skarg i wniosków pozostających we właściwości Burmistrza Białej i Rady Miejskiej w Białej jest Referat Organizacyjny . W referacie tym mieszczącym się II piętrze można uzyskać informacje o stanie przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków.
Kontakt: telefon: 77 4388555, adres e-mail:
Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków:
- Burmistrz Białej – w poniedziałek w godzinach od 13-tej do 17-tej.
- Przewodniczący Rady Miejskiej – po wcześniejszym ustaleniu terminu.
- Sekretarz Gminy i Kierownicy Referatów – codziennie w godzinach pracy Urzędu.
Załatwianie skarg i wniosków:
- Skargi i wnioski załatwiane są niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
- W przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w terminie jednego miesiąca, skarżący/wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynie niedotrzymania terminu oaz o nowym terminie jej rozpatrzenia.
- Jeżeli organ nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej skargi lub wniosku, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, przekazuje skargę lub wniosek właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego albo wskazuje właściwy organ.
Tryb odwoławczy:
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ja ponowić.
W przypadku nie wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, organ właściwy do jej rozpatrzenia, może w odpowiedzi na skargę podtrzymać swoje poprzednie stanowisko. - Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Pliki do pobrania:
Analiza dotycząca skarg i wniosków wniesionych do Urzędu Miejskiego w Białej w roku 2023.pdf (662,02KB)
Analiza dotycząca skarg i wniosków wniesionych do Urzędu Miejskiego w Białej w roku 2022.pdf (109,20KB)
Analiza dotycząca skarg i wniosków wniesionych do Urzędu Miejskiego w Białej w roku 2021.pdf (95,73KB)
Analiza dotycząca skarg i wniosków wniesionych do Urzędu Miejskiego w Białej w roku 2020.pdf (162,62KB)
Analiza dotycząca skarg i wniosków wniesionych do Urzędu Miejskiego w Białej w roku 2019.pdf (148,35KB)
Analiza dotycząca skarg i wniosków wniesionych do Urzędu Miejskiego w Białej w roku 2018.pdf (873,92KB)
Analiza dotycząca skarg i wniosków wniesionych do Urzędu Miejskiego w Białej w roku 2017.pdf (683,78KB)
Analiza dotycząca skarg i wniosków wniesionych do Urzędu Miejskiego w Białej w roku 2016.pdf (600,84KB)
Analiza dotycząca skarg i wniosków wniesionych do Urzędu Miejskiego w Białej w roku 2015.pdf (79,52KB)