Karta usług numer 01/GN - Nadanie numeru porządkowego na budynek lub nieruchomość
Nadanie numeru porządkowego na budynek lub nieruchomość.
Miejsce załatwienia sprawy:
Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami, pokój numer 5 - parter, telefon: 774388546
Wymagane dokumenty:
Ustalenie numerów porządkowych
- wniosek o nadanie numeru porządkowego na budynek lub nieruchomość
- niezbędne dokumenty stanowiące załączniki do wniosku:
-
załącznik graficzny obrazujący usytuowanie budynku istniejącego, dla którego ma być ustalony numer porządkowy;
-
załącznik graficzny (np. plan zagospodarowania działki lub terenu) obrazujący planowane usytuowanie budynków prognozowanych do wybudowania lub w trakcie budowy dla których mają być ustalone numery porządkowe:
Wydawanie zaświadczeń o numerze porządkowym
- wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza dostępnego na stronie internetowej urzędu oraz w pokoju nr 5
Opłaty:
Nie pobiera się opłaty o nadaniu numeru porządkowego.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie po okazaniu kompletu dokumentów. W sprawach wymagających wyjaśnień i szczególnie skomplikowanych do 7 dni.
Tryb odwoławczy:
Przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego. W przypadku wydawania zaświadczeń na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 17 mają 1989 roku -Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. z 2017 roku poz. 2101 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 roku w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r. poz. 125) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 roku poz. 2096).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 roku poz. 1044 z późn. zm.).
Informacje dodatkowe:
Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania. Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego. Podanie o nadanie numeru porządkowego wraz z załącznikami składa się w sekretariacie- pokój nr 13 bądź bezpośrednio w pokoju nr 5- na parterze
Wnioskodawca otrzymuje zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego. O nadaniu numeru zawiadamia się urząd statystyczny, wydział geodezji starostwa powiatowego oraz referat spraw obywatelskich. W terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o oznaczeniu nieruchomości numerem porządkowym, należy umieścić w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczkę z numerem. Na tabliczce powinna być podana nazwa ulicy lub nazwa miejscowości, gdy w miejscowości nie ma nazw ulic.
W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. Tabliczka z numerem porządkowym powinna być utrzymana w należytym stanie.
Zaświadczenie o numerze porządkowym wydaje się na wniosek osoby mającej interes prawny w urzędowym poświadczeniu tego faktu.