Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Karta usług numer 20/GKZP - Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi.


Miejsce załatwienia sprawy:

Referat Gospodarki Komunalnej i Zamówień Publicznych, pokój numer 1a – parter, telefon: 774388559, w formie elektronicznej poprzez platformę ePUAP na Skrzynkę Podawczą.


Wymagane dokumenty:


Opłaty:

Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 lutego 2022 roku wynosi 28 zł od osoby miesięcznie. W przypadku gdy liczba mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość jest większa niż 5, stawka za kolejną osobę wynosi 25 zł.

Właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym  - zwalnia się w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym w części stanowiącej kwotę 1,00 zł miesięcznie od osoby.

Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w wysokości zdeklarowanej w deklaracji, uiszcza się w kasie Urzędu Miejskiego w Białej, u inkasentów, na indywidualny rachunek, który można uzyskać w pok. nr 2 tut. Urzędu i pod nr telefonu 774388557/ 774388547.
Opłatę uiszcza się miesięcznie, w terminie do 10 dnia kolejnego miesiąca, po miesiącu którego dotyczy obowiązek ponoszenia opłaty . W przypadku zmiany deklaracji opłatę uiszcza się za miesiąc w którym nastąpiła zmiana.


Termin załatwienia sprawy:

Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć deklarację do Burmistrza Białej o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca,  powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych lub zmiany przez gminę wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W przypadku zmiany danych, będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości zobowiązany jest złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany.
W przypadku nie złożenia deklaracji, albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji Burmistrz Białej określi w drodze decyzji wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.


Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu za pośrednictwem Burmistrza Białej w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie należy składać w Referacie Gospodarki Komunalnej i Zamówień Publicznych  (parter, pokój nr 1a) lub w Sekretariacie (I piętro, pok. nr 13).


Podstawa prawna:

  • Uchwała Nr V.46.2024 Rady Miejskiej w Białej z dnia 28-08-2024 w sprawie zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  • Uchwała Nr V.43.2024 Rady Miejskiej w Białej z dnia 28-08-2024 w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
  • Uchwała Nr V.42.2024 Rady Miejskiej w Białej z dnia 28-08-2024 w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Biała.
  • Uchwała Nr XXIII.283.2021 Rady Miejskiej w Białej z dnia 30-12-2021 w sprawie w sprawie wyboru metody ustalenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia wysokości tej opłaty od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Biała.
  • Uchwała Nr XIII.174.2020 Rady Miejskiej w Białej z dnia 16-07-2020 w sprawie ustalenia górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
  • Uchwała Nr XIII.173.2020 Rady Miejskiej w Białej z dnia 16-07-2020 w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości, na której powstają odpady komunalne oraz warunków.

Informacje dodatkowe:

Dokonując zmian w deklaracji należy do deklaracji załączyć:

  • załącznik Nr 1 – w przypadku właścicieli nieruchomości jednorodzinnych,
  • załącznik Nr 2 – w przypadku właścicieli nieruchomości wielorodzinnych.

Pliki do pobrania:

PDFDeklaracja DO-1.pdf (134,47KB)

PDFZałącznik nr 1 – w przypadku właścicieli nieruchomości jednorodzinnych.pdf (65,72KB)

PDFZałącznik nr 2 – w przypadku właścicieli nieruchomości wielorodzinnych.pdf (70,51KB)