Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Karta usług numer 14/GKZP - Zaświadczenie o ujęciu nieruchomości w rejestrze zabytków

Zaświadczenie o ujęciu nieruchomości w rejestrze zabytków


Miejsce załatwienia sprawy: 

Referat Gospodarki Komunalnej i Zamówień Publicznych, pokój numer 3 – parter, telefon: 774388556.


Wymagane dokumenty:

Od wnioskodawcy:

  1. Wypełniony wniosek o wydanie zaświadczenia.
  2. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.

Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu wzoru dostępnego w Referacie Gospodarki Komunalnej i Zamówień Publicznych – pokój numer 3 lub na stronie internetowej Urzędu.


Opłaty:

  • opłata skarbowa – 17 zł., od każdego egzemplarza zaświadczenia.

Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie tut. Urzędu lub bezgotówkowo na rachunek Gminy Biała: 29 8903 0002 2001 0000 2020 0002.

Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty tj. z chwilą złożenia wniosku.

Nie podlegają opłacie skarbowej czynności urzędowe, zaświadczenia, zezwolenia oraz dokumenty stwierdzające ustanowienie pełnomocnika oraz ich odpisy (wypisy) w sprawach nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz zdrowia.

Nie podlegają opłacie skarbowej czynności urzędowe, zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.

Zwalnia się z opłaty skarbowej organizacje pożytku publicznego, jeżeli dokonują zgłoszenia lub składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia – wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.


Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie – nie później niż w terminie 7 dni.

Odbiór zaświadczenia – osobiście w pokoju numer 3, bądź pocztą na wskazany adres.


Tryb odwoławczy:

W przypadku odmowy wydania zaświadczenia (postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia), stronie niezadowolonej z załatwienia sprawy, przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Burmistrza Białej, w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.


Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1292),
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2023r. poz. 2111),
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024r., poz. 572),
  4. Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.).

Informacje dodatkowe:

Wniosek o zaświadczenie można złożyć:

  • osobiście w sekretariacie Urzędu, pokój numer 13, I piętro, w pokoju numer 3 – parter,
  • za pomocą poczty polskiej,
  • w formie dokumentu elektronicznego do organu gminy, po opatrzeniu podpisem zaufanym.

Pliki do pobrania:

PDFKarta usług numer 14GKZP Zaświadczenie o ujęciu nieruchomości w rejestrze zabytków.pdf (107,67KB)