Karta usług numer 14/GKZP - Zaświadczenie o ujęciu nieruchomości w rejestrze zabytków
Zaświadczenie o ujęciu nieruchomości w rejestrze zabytków
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Gospodarki Komunalnej i Zamówień Publicznych, pokój numer 3 – parter, telefon: 774388556.
Wymagane dokumenty:
Od wnioskodawcy:
- Wypełniony wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu wzoru dostępnego w Referacie Gospodarki Komunalnej i Zamówień Publicznych – pokój numer 3 lub na stronie internetowej Urzędu.
Opłaty:
- opłata skarbowa – 17 zł., od każdego egzemplarza zaświadczenia.
Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie tut. Urzędu lub bezgotówkowo na rachunek Gminy Biała: 29 8903 0002 2001 0000 2020 0002.
Opłatę skarbową wpłaca się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty tj. z chwilą złożenia wniosku.
Nie podlegają opłacie skarbowej czynności urzędowe, zaświadczenia, zezwolenia oraz dokumenty stwierdzające ustanowienie pełnomocnika oraz ich odpisy (wypisy) w sprawach nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej oraz zdrowia.
Nie podlegają opłacie skarbowej czynności urzędowe, zaświadczenia oraz zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego.
Zwalnia się z opłaty skarbowej organizacje pożytku publicznego, jeżeli dokonują zgłoszenia lub składają wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia – wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie – nie później niż w terminie 7 dni.
Odbiór zaświadczenia – osobiście w pokoju numer 3, bądź pocztą na wskazany adres.
Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy wydania zaświadczenia (postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia), stronie niezadowolonej z załatwienia sprawy, przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Burmistrza Białej, w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1292),
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2023r. poz. 2111),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024r., poz. 572),
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.).
Informacje dodatkowe:
Wniosek o zaświadczenie można złożyć:
- osobiście w sekretariacie Urzędu, pokój numer 13, I piętro, w pokoju numer 3 – parter,
- za pomocą poczty polskiej,
- w formie dokumentu elektronicznego do organu gminy, po opatrzeniu podpisem zaufanym.
Pliki do pobrania:
Karta usług numer 14GKZP Zaświadczenie o ujęciu nieruchomości w rejestrze zabytków.pdf (107,67KB)