Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Przepisy prawne dotyczące petycji

Podstawa prawna:

Przedmiotem petycji może być:

  • Żądanie, w szczególności: zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.

Wnoszenie petycji:

  • Petycje składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
  • W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Białej niezwłocznie zamieszcza się informacje zawierającą odwzorowanie cyfrowe petycji, datę jej złożenia, imię i nazwisko albo nazwę wnoszącego lub podmiotu, w imieniu którego petycja jest składana.
  • Jeżeli petycja nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa (np. brak oznaczenia podmiotu, miejsca zamieszkania, siedziby podmiotu, adresu do korespondencji) pozostawia się ja bez rozpatrzenia.

Organy rozpatrujące:

  • Burmistrz Białej lub Rada Miejska w Białej w ramach swej właściwości.
  • Komórką koordynująca przyjmowaniem rozpatrywaniem petycji jest Referat Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Białej, telefon: 77 438855, adres e-mail: 

Załatwienie petycji:

  • Petycja załatwiana jest bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 3 miesięcy.
  • Jeżeli organ nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej petycji, przesyła ją niezwłocznie jednak nie później niż w terminie 30 dni, właściwemu organowi zawiadamiając o tym wnoszącego petycję.
  • Jeżeli w ciągu jednego miesiąca od otrzymania petycji składane są dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy, organ rozpatrujący petycje może zarządzić łączne rozpatrywanie petycji ( petycja wielokrotna).