Przepisy prawne dotyczące petycji
Podstawa prawna:
- Ustawa o petycjach z dnia 11 lipca 2014 r.pdf (100,08KB),
- Zarządzenie nr OR.120.15.2016 Burmistrza Białej z dnia 14 czerwca 2016 r. w sprawie nadania Reg. Organizacyjnego Urzędowi Miejskiemu w Białej – Rozdział 12 Organizacja przyjmowania, rejestrowania i koordynowania rozpatrywania skarg i wniosków oraz petycji.pdf (147,00KB).
Przedmiotem petycji może być:
-
Żądanie, w szczególności: zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
Wnoszenie petycji:
- Petycje składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Białej niezwłocznie zamieszcza się informacje zawierającą odwzorowanie cyfrowe petycji, datę jej złożenia, imię i nazwisko albo nazwę wnoszącego lub podmiotu, w imieniu którego petycja jest składana.
- Jeżeli petycja nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa (np. brak oznaczenia podmiotu, miejsca zamieszkania, siedziby podmiotu, adresu do korespondencji) pozostawia się ja bez rozpatrzenia.
Organy rozpatrujące:
- Burmistrz Białej lub Rada Miejska w Białej w ramach swej właściwości.
- Komórką koordynująca przyjmowaniem rozpatrywaniem petycji jest Referat Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Białej, telefon: 77 438855, adres e-mail:
Załatwienie petycji:
- Petycja załatwiana jest bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 3 miesięcy.
- Jeżeli organ nie jest właściwy do rozpatrzenia wniesionej petycji, przesyła ją niezwłocznie jednak nie później niż w terminie 30 dni, właściwemu organowi zawiadamiając o tym wnoszącego petycję.
- Jeżeli w ciągu jednego miesiąca od otrzymania petycji składane są dalsze petycje dotyczące tej samej sprawy, organ rozpatrujący petycje może zarządzić łączne rozpatrywanie petycji ( petycja wielokrotna).