- Menu BIP
- URZĄD MIEJSKI
- Kierownictwo
2. Sekretarz Gminy
Sekretarz Gminy- Grażyna Biały
Tel. 77 438-85-51, pokój nr 17a
Tel. 77 438-85-51, pokój nr 17a
Sekretarz Gminy w imieniu Burmistrza koordynuje pracą Urzędu Miejskiego.
Do kompetencji i zadań Sekretarza należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów oraz zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji Urzędu;
- ustalanie zasad organizacji pracy Urzędu;
- kształtowanie sprawnego systemu komunikacji wewnętrznej oraz zapewnienie właściwego obiegu informacji;
- zapewnienie zgodności działania urzędu z obowiązującymi przepisami prawa;
- nadzór nad organizacją i dyscypliną pracy w Urzędzie;
- współdziałanie z Burmistrzem w zakresie realizacji polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie;
- opracowywanie zakresów czynności dla kierowników referatów i pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy;
- nadzór nad racjonalnym gospodarowaniem etatami, funduszem płac;
- nadzór nad doskonaleniem kadr, kierowanie pracowników na kursy, szkolenia i inne formy kształcenia;
- organizacja i koordynacja praktyk uczniowskich i studenckich w Urzędzie, nadzór nad stażystami odbywającymi staż w Urzędzie;
- udzielanie instruktażu wstępnego nowoprzyjętym pracownikom;
- prezentacje nowoprzyjętych pracowników, praktykantów, stażystów;
- nadzorowanie przestrzegania przez pracowników instrukcji kancelaryjnej;
- prowadzenie kontroli wewnętrznej na stanowiskach pracy w szczególności w zakresie przestrzegania przez pracowników zasad instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, kodeksu postępowania administracyjnego;
- nadzór nad przygotowywaniem materiałów na sesje Rady Miejskiej;
- prowadzenie szkoleń i narad z pracownikami;
- rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między pracownikami Urzędu;
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
- pełnienie funkcji pełnomocnika ds. wyborów – urzędnika wyborczego;
- koordynowanie sprawami ds. informacji niejawnych;
- nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków;
- wykonywanie w imieniu Burmistrza czynności związanych z przyjmowaniem oświadczeń majątkowych składanych przez pracowników Urzędu, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych ( w oparciu o ustawę o samorządzie gminnym) w tym dokonywanie analiz przyjętych oświadczeń;
- wykonywanie innych zadań służbowych na polecenie Burmistrza.
Sekretarz Gminy bezpośrednio nadzoruje następujące komórki organizacyjne:
- Referat Organizacyjny;
- Referat Spraw Obywatelskich;
- Urząd Stanu Cywilnego.
- Samodzielne stanowisko d/s informatyki