Samodzielne Stanowisko ds. Informatyki
Do zakresu działania stanowiska ds. obsługi informatycznej należy w szczególności:
- prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Urzędu Miejskiego w Białej;
- prowadzenie strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Białej;
- ścisła współpraca z referatami i samodzielnymi stanowiskami pracy w Urzędzie w zakresie pozyskiwania aktualnych informacji celem umieszczenia ich na stronie BIP oraz stronie internetowej;
- wykonywanie zadań związanych z zabezpieczeniem i ochroną danych osobowych przetwarzanych w systemie informatycznym tut. Urzędu;
- wdrażanie w Urzędzie rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 29.04.2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych;
- wdrażanie informatyzacji w pracy Urzędu;
- prowadzenie zakupu sprzętu komputerowego oraz oprogramowania;
- instalacja i konfiguracja sprzętu , konserwacja oraz drobne naprawy;
- prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania użytkowanego w Urzędzie;
- udzielenie pracownikom Urzędu pomocy w zakresie obsługi sprzętu komputerowego oraz programów stosowanych na stanowiskach pracy;
- planowanie rozwoju systemów informatycznych i dostosowywanie ich do zmieniających się potrzeb;
- prowadzenie spraw związanych z wdrożeniem w Urzędzie elektronicznego obiegu dokumentów oraz podpisu elektronicznego zgodnie z przepisami ustaw:
- ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- ustawy o podpisie elektronicznym oraz przepisów wykonawczych do tychże ustaw.