- Menu BIP
- URZĄD MIEJSKI
- Ewidencje, rejestry, archiwa
Ewidencje, rejestry, archiwa
Ewidencje i rejestry
Dane zawarte w prowadzonych rejestrach i ewidencjach udostępniane są w siedzibie Urzędu na wniosek zainteresowanego podmiotu w obecności pracownika lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej tut. Urzędu pod adresem www.bip.biala.gmina.pl
Dostęp do informacji może zostać ograniczona ze względu na prywatność osoby fizycznej oraz ze względu na inne tajemnice prawnie chronione wynikające z przepisów prawa materialnego, np. tajemnica skarbowa, tajemnica aktów stanu cywilnego, tajemnica przedsiębiorcy.
W Urzędzie Miejskim w Białej w referatach i na samodzielnych stanowiskach prowadzone są w szczególności następujące rejestry i ewidencje:
Sekretarz Gminy, pokój nr 17:
- Ewidencja osób zobowiązanych do składania oświadczeń majątkowych
- Ewidencja osób upoważnionych do dostępu do informacji niejawnych
Referat Organizacyjny, pokój nr 13 i 17:
- Rejestr korespondencji przychodzącej i wychodzącej z Urzędu
- Rejestr zarządzeń burmistrza jako organu gminy
- Rejestr zarządzeń burmistrza jako kierownika Urzędu
- Rejestr pracowników
- Rejestr wypadków przy pracy
- Ewidencja czasu pracy
- Rejestr pracowników uczestniczących w szkoleniach
- Ewidencja wyjść służbowych
- Ewidencja wyjść prywatnych w godzinach pracy
- Rejestr skarg i wniosków
- Rejestr petycji
- Rejestr wydawanych upoważnień i pełnomocnictw
- Rejestr umów cywilnoprawnych
- Rejestr umów- zleceń
- Rejestr instytucji kultury
- Rejestr wniosków o udostępnienie danych osobowych
- Rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej
- Rejestr interpelacji i wniosków radnych
- Rejestr uchwał Rady Miejskiej
- Rejestr prawa miejscowego
- Rejestr wniosków komisji Rady Miejskiej
Referat Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego, pokój nr 14 i 20:
- Ewidencja ludności
- Stały rejestr wyborców
- Ewidencja wydanych i utraconych dowodów osobistych
- Rejestr kopert dowodowych
- Rejestr przedpoborowych
- Rejestr poborowych
- Rejestr świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności
Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 11:
- Rejestr urodzeń
- Rejestr małżeństw
- Rejestr zgonów
- Rejestr decyzji administracyjnych w sprawach zmian imion i nazwisk
- Rejestr przyjętych zapewnień do ślubu
- Rejestr wydawanych i przyjętych zaświadczeń do ślubu konkordatowego
Referat finansowy, pokój nr 1B, 2B, 5, 15, 16 i 19:
- Rejestr podatników podatków i opłat lokalnych
- Rejestr przypisów i odpisów
- Rejestr zaświadczeń „DE MINIMIS”
- Wykaz podatników korzystających z ulg, umorzeń bądź rozłożenia na raty podatków i opłat lokalnych
- Wykazy osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej
- Rejestr zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe
- Ewidencja dochodów i wydatków budżetowych
- Ewidencja sprzedaży-VAT
- Ewidencja upomnień
- Ewidencja wystawionych tytułów wykonawczych
- Rejestr ubezpieczonych i raporty imienne pracowników RCA
- Ewidencja działalności gospodarczej
- Ewidencja zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych
- Ewidencja innych obiektów w których świadczone są usługi hotelarskie
Referat Gospodarki Komunalnej i Zamówień Publicznych, pokój nr 1, 2, 3, 6, 6B i 7B:
- Ewidencja umów na odbiór odpadów komunalnych
- Ewidencja przydomowych oczyszczalni ścieków
- Ewidencja zbiorników bezodpływowych
- Ewidencja zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów
- Rejestr planów miejscowych
- Rejestr decyzji o warunkach zabudowy
- Rejestr wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego po znaczeniu powiatowym i gminnym
- Rejestr zaświadczeń wydanych na podstawie planu zagospodarowania przestrzennego
- Rejestr decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego
- Rejestr decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
- Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
- Ewidencja dróg i mostów
- Gminna ewidencja zabytków
- Ewidencja przyznanych dodatków mieszkaniowych
- Ewidencja budynków komunalnych
- Ewidencja umów najmu na lokale mieszkalne
- Ewidencja umów najmu na lokale użytkowe
- Ewidencja mienia komunalnego
- Rejestr umów dzierżawy gruntów komunalnych
- Ewidencja deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Samodzielne Stanowisko do spraw Oświaty, Biuro Obsługi Szkół Samorządowych w Białej, ul. Tysiąclecia 16:
- Ewidencja szkół i placówek niepublicznych
- System Informacji Oświatowej
- Rejestr zaświadczeń komisji egzaminacyjnych o zdaniu egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego
Samodzielne Stanowisko do spraw Informatyki - pokój nr 9:
- Ewidencja programów i licencji komputerowych
Archiwa
Archiwum zakładowe Urzędu Miejskiego:
Prowadzeniem archiwum zakładowego zajmuje się Referat Organizacyjny.
Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, akta spraw przechowuje się w referatach i na samodzielnych stanowiskach oraz w archiwum zakładowym.
Akta spraw ostatecznie załatwionych przekazuje się z stanowiska pracy do archiwum zakładowego po upływie dwóch lat od zakończenia sprawy.
Archiwum Urzędu Stanu Cywilnego:
Prowadzeniem archiwum zajmuje się Urząd Stanu Cywilnego
Zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1986r – Prawo o aktach stanu cywilnego księgi stanu cywilnego przechowuje się a archiwum urzędu stanu cywilnego. Po upływie 100 lat od zamknięcia księgi aktu stanu cywilnego kierownik USC przekazuje je do Archiwum Państwowego w Opolu.