Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Ewidencje, rejestry, archiwa

Ewidencje i rejestry

Ewidencje i rejestry w Urzędzie Miejskim w Białej prowadzone są w oparciu o przepisy prawa materialnego lub w oparciu o rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
 
Udostępnianie danych  publicznych zawartych w tych rejestrach, ewidencjach czy archiwum  reguluje ustawa  z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Dane zawarte w prowadzonych rejestrach i ewidencjach udostępniane są w siedzibie Urzędu na wniosek zainteresowanego podmiotu w obecności pracownika  lub na stronie Biuletynu Informacji Publicznej tut. Urzędu pod adresem www.bip.biala.gmina.pl

Dostęp do informacji może zostać ograniczona ze względu na prywatność osoby fizycznej oraz ze względu na inne tajemnice prawnie chronione  wynikające z przepisów prawa materialnego, np. tajemnica skarbowa, tajemnica aktów stanu cywilnego, tajemnica przedsiębiorcy.

W Urzędzie Miejskim w Białej  w referatach i na samodzielnych stanowiskach prowadzone są w szczególności następujące rejestry i ewidencje:

Sekretarz Gminy, pokój nr 17:

  1. Ewidencja osób zobowiązanych do składania oświadczeń majątkowych
  2. Ewidencja osób upoważnionych do dostępu do informacji niejawnych

Referat Organizacyjny, pokój nr 13 i  17:

  1. Rejestr korespondencji przychodzącej i wychodzącej z Urzędu
  2. Rejestr zarządzeń burmistrza jako organu gminy
  3. Rejestr zarządzeń burmistrza jako kierownika Urzędu
  4. Rejestr pracowników
  5. Rejestr wypadków przy pracy
  6. Ewidencja czasu pracy
  7. Rejestr pracowników uczestniczących w szkoleniach
  8. Ewidencja wyjść służbowych
  9. Ewidencja wyjść prywatnych w godzinach pracy
  10. Rejestr skarg i wniosków
  11. Rejestr petycji
  12. Rejestr  wydawanych upoważnień i pełnomocnictw
  13. Rejestr umów cywilnoprawnych
  14. Rejestr umów- zleceń
  15. Rejestr instytucji kultury
  16. Rejestr wniosków o udostępnienie danych osobowych
  17. Rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej
  18. Rejestr interpelacji i wniosków radnych
  19. Rejestr uchwał Rady Miejskiej
  20. Rejestr prawa miejscowego
  21. Rejestr wniosków komisji Rady Miejskiej

Referat Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego, pokój nr 14 i 20:

  1. Ewidencja ludności
  2. Stały rejestr wyborców
  3. Ewidencja wydanych i utraconych dowodów osobistych
  4. Rejestr kopert dowodowych
  5. Rejestr przedpoborowych
  6. Rejestr poborowych
  7. Rejestr świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności

Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 11:

  1. Rejestr urodzeń
  2. Rejestr małżeństw
  3. Rejestr zgonów
  4. Rejestr decyzji administracyjnych w sprawach zmian imion i nazwisk
  5. Rejestr przyjętych zapewnień do ślubu
  6. Rejestr wydawanych i przyjętych zaświadczeń do ślubu konkordatowego

Referat finansowy, pokój  nr 1B, 2B, 5, 15, 16 i 19:

  1. Rejestr podatników podatków i opłat lokalnych
  2. Rejestr  przypisów i odpisów
  3. Rejestr zaświadczeń „DE MINIMIS”
  4. Wykaz podatników korzystających z ulg, umorzeń bądź rozłożenia na raty podatków i opłat lokalnych
  5. Wykazy osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej
  6. Rejestr zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe
  7. Ewidencja dochodów i wydatków budżetowych
  8. Ewidencja sprzedaży-VAT
  9. Ewidencja upomnień
  10. Ewidencja wystawionych tytułów wykonawczych
  11. Rejestr ubezpieczonych i raporty imienne pracowników RCA
  12. Ewidencja działalności gospodarczej
  13. Ewidencja zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych
  14. Ewidencja innych obiektów w których świadczone są usługi hotelarskie

Referat Gospodarki Komunalnej i Zamówień Publicznych, pokój nr 1, 2, 3, 6, 6B i 7B:

  1. Ewidencja umów na odbiór odpadów komunalnych
  2. Ewidencja przydomowych oczyszczalni ścieków
  3. Ewidencja zbiorników bezodpływowych
  4. Ewidencja zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów
  5. Rejestr planów miejscowych
  6. Rejestr decyzji o warunkach zabudowy
  7. Rejestr wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego po znaczeniu powiatowym i gminnym
  8. Rejestr zaświadczeń wydanych na podstawie planu zagospodarowania przestrzennego
  9. Rejestr decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego
  10. Rejestr decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
  11. Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
  12. Ewidencja dróg i mostów
  13. Gminna ewidencja zabytków
  14. Ewidencja  przyznanych dodatków mieszkaniowych
  15. Ewidencja budynków komunalnych
  16. Ewidencja umów najmu na lokale mieszkalne
  17. Ewidencja umów najmu na lokale użytkowe
  18. Ewidencja mienia komunalnego
  19. Rejestr umów dzierżawy gruntów komunalnych
  20. Ewidencja deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Samodzielne Stanowisko do spraw Oświaty, Biuro Obsługi Szkół Samorządowych w Białej, ul. Tysiąclecia 16:

  1. Ewidencja szkół i placówek niepublicznych
  2. System Informacji Oświatowej
  3. Rejestr zaświadczeń komisji egzaminacyjnych o zdaniu egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego

Samodzielne Stanowisko do spraw Informatyki - pokój nr 9:

  1. Ewidencja programów i licencji  komputerowych

Archiwa


Archiwum zakładowe Urzędu Miejskiego:

Prowadzeniem archiwum zakładowego zajmuje się Referat Organizacyjny.

Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, akta spraw przechowuje się w referatach i na samodzielnych stanowiskach oraz w archiwum zakładowym.

Akta spraw ostatecznie załatwionych przekazuje się z stanowiska pracy do archiwum zakładowego po upływie dwóch lat od zakończenia sprawy.


Archiwum Urzędu Stanu Cywilnego:

Prowadzeniem archiwum zajmuje się  Urząd Stanu Cywilnego
Zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1986r – Prawo o aktach stanu cywilnego  księgi stanu cywilnego przechowuje się a archiwum urzędu stanu cywilnego. Po upływie 100 lat od zamknięcia księgi aktu stanu cywilnego kierownik USC przekazuje je do Archiwum Państwowego w Opolu.