Karta usług numer 18/SO - Przekazanie/aktualizacja/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych
Przekazanie/aktualizacja/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych.
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego, pokój numer 14 – pierwsze piętro, telefon: 774388553.
Wymagane dokumenty:
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych, bądź wpisanie lub zmiana danych kontaktowych na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK,
- dowód osobisty lub paszport,
- telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie, na które za pośrednictwem SMS-a lub e-maila zostaną wysłane kody do potwierdzenia danych – jeśli dane w RDK potwierdzane są przy urzędniku.
Wniosek można złożyć w urzędzie gminy, który ma dostęp do Rejestru Danych Kontaktowych – niezależnie od miejsca zameldowania.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Każdy, kto spełnia poniższe warunki:
- ma nadany numer PESEL,
- jest osobą pełnoletnią.
Złożenie wniosku następuje:
- osobiście w Referacie Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Białej,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej – za pośrednictwem profilu zaufanego lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić tożsamość wnioskodawcy. Do logowania się za pośrednictwem e-dowodu – potrzebna jest skrzynka ePUAP.
Wniosek dostępny jest na stronie internetowej Urzędu (BIP), platformie ePUAP oraz w Referacie Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego – I piętro, pokój nr 14.
Opłaty:
Nie podlega opłacie.
Termin załatwienia sprawy:
Przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych, tak aby stały się one dostępne w Rejestrze Danych Kontaktowych następuje od razu po ich potwierdzeniu kodem przez urzędnika. Jeśli dane maja być usunięte – zostaną one usunięte natychmiast (nie otrzymujemy żadnego kodu potwierdzającego).
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U.2019 poz. 2294).
Informacje dodatkowe:
Rejestr danych kontaktowych osób fizycznych prowadzi w systemie teleinformatycznym minister właściwy do spraw informatyzacji. Przekazanie danych osobowych do RDK przez osobę, której dane dotyczą jest całkowicie dobrowolne, a przetwarzanie danych w tym rejestrze odbywa się na podstawie zgody udzielonej przez tę osobę. Przekazane do RDK dane osoba, której dane dotyczą może je w każdej chwili usuną bądź dokonać zmiany przekazanych danych w zakresie numeru telefonu komórkowego i adresu poczty elektronicznej.