Uchwała Nr XI.137.2020 Rady Miejskiej w Białej z dnia 10-02-2020 w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
Na podstawie art. 18 ust 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm. 1) ) i art. 6r ust. 3, 3a, 3b, 3c i 3d ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 i 1579) , po zaopiniowaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Prudniku, uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Określa się, że w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina Biała będzie świadczyć usługi odbioru: 1) zmieszanych odpadów komunalnych zebranych na ternie nieruchomości, zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Biała, określonego odrębną uchwałą – w każdej ilości;
2) odpadów z tworzyw sztucznych, metalu i odpadów opakowaniowych wielomateriałowych , papieru zebranych selektywnie na terenie nieruchomości, zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Biała, określonego odrębną uchwałą – w każdej ilości;
3) bioodpadów zebranych na terenie nieruchomości, zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Biała, określonego odrębną uchwałą – w każdej ilości;
4) szkła zebranego w pojemnikach ogólnodostępnych, zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Biała, określonym odrębną uchwałą – w każdej ilości;
5) odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w systemie akcyjnym zgodnie z podanym przez gminę harmonogramem;
6) popiołu zebranego na terenie nieruchomości, zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Biała, określonego odrębną uchwałą – w każdej ilości;
7) w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zebranych selektywnie zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Biała, określonym odrębną uchwałą,
2. Odpady powstałe na terenie nieruchomości, posegregowane niezgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Biała, określonym odrębną uchwałą, traktowane będą jako zmieszane odpady komunalne.
3. Odbiorowi podlegają odpady wymienione w ust. 1 pkt.1,2,3,5 i 6, wystawione przed posesję przy krawędzi jezdni lub przy boksach, altanach, miejscach postoju pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych.
4. Papier odbierany będzie w workach koloru niebieskiego, które dostarczane do nieruchomości będą przez gminę. Dostarczenie nowego worka odbywać będzie się po odbiorze pełnego. Dodatkowe worki dostępne będą w siedzibie Urzędu Miejskiego w Białej oraz w siedzibie przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne.
5. Wprowadza się ograniczenie ilości przyjmowanych w Punkcie Selektywnej zbiórki Odpadów Komunalnych odpadów budowlanych i rozbiórkowych w ilości 500 kg/rok/nieruchomość.
§ 2. Odbieranie odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości będzie prowadzone z częstotliwością: 1) zmieszane odpady komunalne:
a) w sezonie letnim – nie rzadziej niż jeden raz na trzy tygodnie,
b) w sezonie letnim z budynków wielorodzinnych zlokalizowanych w Białej w obrębie ulic: Rynek, Armii Krajowej, Plac Zamkowy, Wałowa, Kościuszki, Prudnicka do nr 24, Szkolna i 1 Maja oraz z budynków wielorodzinnych zlokalizowanych w Łączniku przy ul. Robotniczej – nie rzadziej niż jeden raz na tydzień,
c) w sezonie zimowym – nie rzadziej niż jeden raz na trzy tygodnie,
d) w sezonie zimowym z budynków wielorodzinnych zlokalizowanych w Białej w obrębie ulic: Rynek, Armii Krajowej, Plac Zamkowy, Wałowa, Kościuszki, Prudnicka do nr 24, Szkolna i 1 Maja oraz z budynków wielorodzinnych zlokalizowanych w Łączniku przy ul. Robotniczej – nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie,
2) z tworzyw sztucznych, metalu i odpadów opakowaniowych wielomateriałowych :
a) w sezonie letnim – nie rzadziej niż jeden raz na trzy tygodnie,
b) w sezonie zimowym – nie rzadziej niż jeden raz na trzy tygodnie,
3) papier :
a) w sezonie letnim – nie rzadziej niż jeden raz na trzy tygodnie,
b) w sezonie zimowym – nie rzadziej niż jeden raz na trzy tygodnie,
4) bioodpady :
a) w sezonie letnim – nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc,
b) w sezonie zimowym – nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące,
5) popiół:
a) w sezonie letnim – nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc, w miesiącach: kwiecień, czerwiec i wrzesień,
b) w sezonie zimowym – nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie,
6) szkło z pojemników ogólnodostępnych odbierane będzie z częstotliwością nie rzadziej niż jeden raz na dwa miesiące.
§ 3. Sposób świadczenia usług przez Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych przy ul. Lipowej w Białej określa Regulamin funkcjonowania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały. § 4. W przypadku stwierdzenia przez mieszkańców przypadków niewłaściwego świadczenia usługi przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne lub Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych , należy zgłaszać je pisemnie lub telefonicznie do Urzędu Miejskiego w Białej - Referatu Gospodarki Komunalnej i Zamówień Publicznych z podaniem podstawowych informacji : 1) miejsca zdarzenia ,
2) daty zdarzenia ,
3) stwierdzonej nieprawidłowości.
§ 5. Traci moc uchwała NR XXIII.225.2017 Rady Miejskiej w Białej z dnia 27 kwietnia 2017 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. § 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Białej. § 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego
.
Uchwała Nr XI.137.2020 Rady Miejskiej w Białej z dnia 10-02-2020 w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.pdf (222,27KB)